tisdag 25 augusti 2009

Skolan har börjat.


Jag blir förundrad varje år när det är skolstart, alla affärer laddar upp med pennor, block, pärmar m.m. Jag och min dotter som ska börja 3:an gick in i bokaffären där vi bor, och det var ett hav av färgglada pennor och annat, mitt bland alla dessa sk. skolsaker står en jordglob och en lava lampa, det blev ett rama skrik och sen började stora jag vill ha kriget. - en jordglob, jag har alltid önskat mig en. ( det är konstig med tanke på att jag sett varenda julklappslista i minst 5 år där har då aldrig en jordglob stått ) Jag bet ihop och sa nej till jordgloben men det blev en massa annat som man bara måste ha när man börjar skolan. När vi väl var i kassan kände jag mig som en trasa och betalade, tittade upp på tjejen i kassa, våra blickar möttes och både hon och jag visste jag kommer snart och köper den där j..vla jordgloben.

Inga kommentarer: